søndag 24. februar 2013

Musikk for rasende kvinner...

Det er sjelden jeg leser noveller. Og jeg skal nå sette ord på hvorfor. Jeg har nemlig funnet ut at jeg rett og slett er grådig. Jeg vil ha mer. Jeg vil vite mer. Jeg lurer på hva som skjer videre. Jeg lurer på hva som skjedde før. Jeg lurer på hva som skjer etterpå. Jeg lurer på hvorfor. Og jeg lurer på hvordan. Jeg vil at historiene skal vare lenger. Line Baugstø sin bok ”Musikk for rasende kvinner” inneholder en samling med noveller om kvinner og menn, gifte, skilte, søkende. På bokens bakside står det: ”Line Baugstø skriver skarpt og treffende om intimsfærens drama. Med humor og stor omtanke skildrer Baugstø vanlige menneskers sårbarhet, raseri og desperasjon.” Og dette gjør hun så utrolig bra at jeg kommer på hvorfor jeg ikke egentlig leser noveller, i hvert fall ikke hvis de er så gode som dette; Jeg vil nemlig ha mer. ”Musikk for rasende kvinner” anbefales på det sterkeste.

- Gøril -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar