lørdag 16. mars 2013

Jeg har tyvstartet!

Det går lenge mellom hver gang jeg leser krim. Tidligere leste jeg mye krim - de siste årene derimot har det vært lite. Men så kom jeg over denne boka: "Skjulte feil og mangler" av Elsebeth Egholm. Bare hør! Her er baksideteksten:

"Dictes 40-års dag skal ikke forbigås i stillhett. Venninnene har invitert henne med på utekafé ved elven som går gjennom Århus sentrum, for å feire bursdag, skilsmisse og nytt hus.

Men noe avbryter feiringen. Det er Dicte som hører lyden først. Den ubehagelige lyden av plast som skraper mot stein. Det er Dicte som får øye på den blå baljen som ligger og vugger i vannkanten, Dicte som svømmer ut og henter den opp. Baljen med det døde spedbarnet. Sammen med den rufsete og kjekke fotografen Bo blir Dicte motvillig satt til å dekke saken - en sak som vekker vonde minner fra fortiden."

Jeg har snart kommet halvveis i boka - og jeg må si jeg er hektet. Historien fenger og fungerer - ihvertfall så langt.

Jeg tenkte at dette var en bok jeg kunne kose meg med i påsken - i god påskekrimstil, men siden jeg har begynt å lese den allerede - og den er såpass god - varer den ikke til påske.

Er du i beit for tips til god påskekrim - les denne!

- Gøril -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar