onsdag 20. mars 2013

Skjulte feil og mangler - KANONBRA BOK!

Jeg har nå lest ferdig "Skjulte feil og mangler". For en bok! Kjempespennede bok fra begynnelse til slutt! Forfatteren, danske Elsebeth Egholm, skal jeg definitivt lese flere bøker av.

Planen var å lese litt krim i påsken, men jeg var tidlig ute og tyvstartet. (Les bloggposten om det her: http://leselykken.blogspot.no/2013/03/jeg-har-tyvstartet.html)

Jeg har lenge avfeid hele krimsjangeren noe lettvint, med å si: "Noen er døde, og så skal noen finne ut hvorfor". Det er nokså flåsete sagt - det må jeg innrømme! En god krim kan inneholde så utrolig mye mer. Persongalleriet i "Skjulte feil og mangler" er et eksempel på det.

Det er også en del perler i boka. Hør her:

"Latteren, som ikke var kontrollert, men hørtes ut som om den eksploderte fullstendig uhemmet. Det hadde han ikke sett så ofte, for det hadde ikke vært så mye å le av. Bare i et sjeldent glimt. Men han visste med seg selv at han ville fange den latteren en dag. Gjennomfotografere den, tappe den på flasker og selge den som medisin mot depresjoner."

Jeg gleder meg til neste bok! Dessuten planlegger jeg å se dette på skjermen også! Danskene har laget TV-serie med Iben Hjelje i rollen som Dicte.

Ta med deg denne boka på påskeferie!

- Gøril -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar